Klachtenregeling
Bij Inthorn Psychologie wordt er gewerkt volgens de richtlijnen van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP). Toch kan het voorkomen dat u een klacht heeft. Indien u een klacht heeft, bespreek deze dan bij voorkeur eerst met uw behandelaar. In dit gesprek kunt u over uw klacht vertellen, en vaak kan er dan samen tot een oplossing worden gekomen. Ook stelt het de behandelaar in staat om te leren van de gemaakte fout. Dit draagt bij aan verbetering van de zorg bij Inthorn Psychologie en helpt om herhaling te voorkomen.
Indien het voorgenoemde gesprek niet naar uw tevredenheid is dan kunt u een formele klacht indienen. Bent u direct via Inthorn Psychologie in behandeling, volgt u dan de stappen bij Route A. Bent u in behandeling bij Inthorn Psychologie via een zorgaanbieder of tussenpersoon, dien dan uw klacht in bij de betreffende aanbieder, zie Route B. Uw formele klacht komt dan terecht bij een klachtenfunctionaris van waaruit een klachtenprocedure wordt gestart.
Route A
Inthorn Psychologie is aangesloten bij het NIBIG voor een klachten- en geschillenregeling.
U dient uw klacht dan schriftelijk in te dienen via
https://nibig-geschillencommissie.nl/contact/.
Op deze website vindt u ook meer informatie over de werkwijze van de klachtenfunctionaris en de geschillencommissie.
Route B
Bent u in behandeling bij Inthorn Psychologie via een zorgaanbieder of tussenpersoon? Dien dan uw klacht in bij de betreffende aanbieder. Op de website van de betreffende zorgaanbieder kunt u de klachtenregeling vinden en ook vinden hoe u uw klacht kunt indienen.
Deze zorgaanbieders kunnen zijn:
Caredate - www.caredate.nl
Psyvisie - www.psyvisie.nl
Psyned - www.psyned.nl
PSIcara - www.psicara.nl